25.1.07

Çok yaşa Gmail

Uzun zamandır beni rahatsız eden bir olay vardı. enginabat et gmail nokta com adresine sahip değildim :P Benim adresimde adım ve soyadım bir nokta ile ayrılıyordu: engin.abat şeklinde. Bunun insanı rahatsız etmesi için takıntılı olmak gerekir evet ama takıntılı olmadığımı iddia etmiyorum zaten. 3 önemli e-posta servisinin (Hotmail, Yahoo, Gmail) enginabat kullanıcı adları bana ait diyebileme takıntısı.
O zamanlar 4 Seas konferansı nedeniyle birlikte olduğum CERN'deki hocaların e-posta adreslerinin ad.soyad şeklinde olmasından etkilenerek ben de adresimi bu şekilde almıştım. Sonra pişman olup noktasız olanı da almak istedim ama bu adın başka bir kullanıcıya ait olduğu uyarısını aldım. İçimden "Tüh" dedim, "şu ülkede hatta dünyada kaç tane Engin Abat'ız ki zaten. Bir tanesi benden önce davranmış." Yıllarım hep buna üzülmekle geçti.
Geçenlerde bu yine kafama takıldı ve uğraşırken sürpriz bir durumla karşılaştım. Meğer yıllarca boşuna üzülmüşüm. O adres de zaten benimmiş :) Olay şu: Gmailden kullanıcı adlarındaki noktaları algılamıyor. Yani, ister enginabat et gmail'e gönderin ister e.n.g.i.n.a.b.a.t et gmail'e farketmiyor. Süper değil mi?
Eh artık gönül rahatlığıyla söyleyebilirim: Dünya çapında üç önemli e-posta servisinin enginabat kullanıcı adları bana ait.


Kaynak: Gmail Help Pages

Hiç yorum yok: