23.11.06

Türk halkının "parçacıklara" yaklaşımı!

Geçen gün Hürriyet gazetesinde CERN ile ilgili bir haber çıktı. Haber o kadar değil ama gelen yorumlardan bazıları acayip komik. İçlerinde bana ait bir yorum da var. Haberi ve yorumları şuradan okuyabilirsiniz.

Bu konu ile ilgili olarak insanların duyarsızlığı ve cehaleti üstelik buna rağmen Türk halkına özgü mükemmel yorumları acınacak halimize güldürüyor. Benzer bir olay daha önce bir takside başıma gelmişti. Olay aynen şöyle gelişti:
Okula gitmek için taksiye bindim. Taksici okula gittiğimi öğrenince neci olduğumu sordu.
- "Fizikçi!" dedim.
- "Yani doktor" dedi.
- "Yok, biraz daha farklı. Biz insanla değil maddeyle ilgileniyoruz" dedim.
- "O zaman mühendis" dedi.
- "Aslında tam olarak öyle sayılmaz. Biz laboratuarda bilimsel araştırmalar yapıyoruz. Örneğin ben maddeyi oluşturan temel parçacıklarla ilgileniyorum. Hani madde atomlardan oluşur ya..."
- "Hmmmm!!!"
- "İşte biz o atomları da oluturan daha küçük parçacıkları bulmaya çalşıyoruz."
Daha fazla derinlere inmemem gerektiğini düşünüp sustum. Taksici abimiz de bir süre ses çıkarmadı. Aradan çok kısa bir süre geçtikten sonra yorumu patlattı:
Yolun kenarında yümekte olan bir kıza bakarak, "Bunda da ne parçacık vardır beaa!!!"

2 yorum:

Adsız dedi ki...

işte bilim bu..
Taksi sürücüsü amcam..olayı çözmüş...

=))

Adsız dedi ki...

Atlas deneyinde neler yaptın ? Sanırım sen geleceği yaşıosun ya da az buçuk abartıyosun kendini. :p Atlas deneyi 2007 de yapılmayı planlanıyordu . 2008 de full luminousity le yapılacak. Sen gazeteye yorum yapan kahvehane ehlini gec onlar dunyanın her yerinde var. Turkiyenin sorunu isi bilen adam eksikligi, fizikçiyim diye geçinen ama malesef olamayanlarla dolu . Tıpkı sizler gibi. Umarım tarafsız olup yorumu yayınlarısın . Saglicakla kal ...